persoonlijk betrokken

'Wij zijn een letselschadebureau die aan uw belangen denkt?'

Wie zijn wij?

'Wat wil je nog meer van ons weten?'

Het Nederlands Letselschade Bureau is hèt onafhankelijke instituut voor letselschade-slachtoffers in Nederland. Wij zijn regionaal aanwezig om door heel Nederland de belangen te behartigen van letselschade-slachtoffers.

Hoe werken wij?

Het Nederlands Letselschade Bureau werkt volgens strikte richtlijnen en houdt zich aan alle wettelijke normen en eisen. Bovendien brengen wij u geen enkele kosten in rekening voor onze schaderegeling en juridische bijstand. Kiezen voor het onafhankelijke Nederlands Letselschade Bureau betekent een garantie voor de volgende zaken:

  • Volledig onafhankelijke expertise
  • Wij werken alleen voor slachtoffers, nooit voor verzekeraars
  • Volledig gratis dienstverlening
  • Betrouwbaar, begripvol & persoonlijk
  • Ervaring, kennis en kunde
  • Wij gaan alleen voor de hoogste schadevergoeding
  • Snelle afhandeling en voorschotten
  • Pitbull mentaliteit: wij laten de zaak niet meer los
  • Uw krachtige partij tegen professionele tegenpartijen
  • Persoonlijke, deskundige en resultaatgerichte ondersteuning

Vertrouw op onze expertise

Maak het uzelf gemakkelijker en besteed het claimen van uw letselschade uit aan onze specialist. Hierbij kunt u vertrouwen op de expertise van alle belangenbehartigers, juristen en advocaten die werkzaam zijn bij ons letselschadebureau. Reken op de kennis en kunde van uw letselschade specialist en ontvang misschien de maximale schadevergoeding waar u recht op heeft. Heeft u vragen over onze dienstverlening of werkwijze? Neem dan gerust contact met ons op. Wilt u uw letselschade melden? Meldt dan uw schade en een letselschade specialist gaat direct voor u aan de slag.

Onze visie

Persoonlijke hulp bij letselschade. Vaak hebben slachtoffers vele vragen. Bijvoorbeeld over herstellen of medische kosten. Op basis van onze juridische deskundigheid vinden wij de oplossingen die het beste passen bij uw situatie. Onze begeleiders helpen u hierbij stap voor stap. Vanaf het moment waarop u uw letselschade bij ons meldt, tot dat uw leven weer zo goed mogelijk op orde is. Begrip en interesse voor uw situatie staan centraal bij onze aanpak. Daarom staat onze juridische expertise altijd in dienst van uw belangen. Uw case krijgt onze zorgvuldige aandacht waarbij wij graag nauw contact met u houden over de voortgang. Zo kunt u verzekerd zijn van een maximale schadevergoeding. Voor nu en voor de toekomst.

Deskundigheid en transparantie.  Wanneer wij u ondersteunen bij uw letselschade, heeft u een deskundige en betrouwbare partner. Zo werken wij enkel met vakkundige advocaten, onafhankelijke medische adviseurs, en zijn wij aangesloten bij alle belangrijke gedragscodes en keurmerken. In tegenstelling tot veel andere letselschade-bureau’s, werken wij nooit samen met verzekeraars. Onze onafhankelijke positie is daarmee gegarandeerd. Net zoals uw maximale schadevergoeding.

Wanneer de aansprakelijkheid van de tegenpartij niet vroegtijdig kan worden vastgesteld, bent u bij ons verzekerd van een 100% ‘no cure – no pay’ basis. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u weet waar u aan toe bent. Om dezelfde reden maken wij onze juridische ondersteuning volledig inzichtelijk voor u. Zo heeft u altijd het overzicht op de voortgang en resultaten van uw zaak.

Resultaatgericht. Waar veel letselschade-bureaus focussen op de totale omzet van alle cases, gaan wij voor optimale resultaten per case. Dit betekend dat wij ons volledig richten op het bereiken van een zo maximaal mogelijke schadevergoeding en optimale ondersteuning. Wij stellen samen met u duidelijke doelen en informeren u doorgaans over de voortgang.

Doordat wij onze onkosten mogen declareren bij de verzekeraar, is onze dienstverlening geheel gratis. Zelfs wanneer u geen recht zou hebben op een schadevergoeding, blijft ons advies kosteloos. Klik hier om contact met ons op te nemen of een adviesgesprek in te plannen.

Prognose aanvragen?

Wilt u een specifieke inschatting van de hoogte van uw schadevergoeding? Wij maken graag een gratis prognose van uw situatie. Hierbij kunt u vertrouwen op de expertise van alle belangenbehartigers, juristen en advocaten die werkzaam zijn bij ons letselschadebureau.

vraag een prognose aan

volg zelf hoe het proces verloopt

'ons stappenplan....'

'ons stappenplan....'

We starten met een intake, waarin we uw situatie beoordelen. Daarna stellen we de tegenpartij aansprakelijk en berekenen we samen de schadevergoeding. We nemen contact op met de verzekeraar, regelen een eerlijke afhandeling en bieden nazorg waar nodig. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Stap 1 / Informatie en onderzoek

Wanneer u of een bekende te maken heeft met letselschade, heeft u waarschijnlijk allereerst behoefte aan informatie. Onze specialisten kunnen u daarbij vrijblijvend en kosteloos helpen via het telefoonnummer 0800 – 2200200, of door ons contactformulier in te vullen. Om een schadevergoeding te kunnen krijgen is relevante informatie van essentieel belang. Op deze pagina vind u meer tips hierover: handelen na letselschade.

Stap 2 / Intake met specialisten

Om uw letselschade rechtmatig te kunnen verhalen, zal er eerst moeten worden vastgesteld wie er verantwoordelijk is. Dit kunnen wij gratis en vrijblijvend voor u nagaan tijdens een telefonisch adviseringsgesprek. Als hieruit blijkt dat u mogelijk recht heeft op een schadevergoeding, zullen we in de meeste gevallen een afspraak maken voor een gratis intake gesprek. Uw letselschade-specialist zal daarin de haalbaarheid en strategie van de zaak bepalen.

Stap 3 / Opvragen van informatie

Onze specialisten zullen de relevante gegevens opvragen waarmee de oorzaak kan worden achterhaald en het letsel kan worden beoordeeld. Denk hierbij aan gegevens van de politie, medische gegevens met betrekking tot de gevolgen van het ongeval, maar ook het laten uitvoeren van een eventueel toedrachtsonderzoek of het inschakelen van getuigendeskundigen, arbeidsdeskundigen e.d. Soms is het nodig dat we contact opnemen met het UWV of werkgever. Dit alles gaat altijd in overleg met het slachtoffer.

Stap 4 / Aansprakelijk tegenpartij

Vanaf dit moment zal de aansprakelijkheid definitief worden vastgesteld. Is de tegenpartij verzekerd? Erkent de tegenpartij de aansprakelijkheid vrijwillig of wordt u gedwongen om hierover te procederen? Wij zullen dit volledig nagaan en begeleiden. Indien een gerechtelijke procedure noodzakelijk is, wordt deze van begin tot eind door ons uitgevoerd.

Stap 5 / Vaststellen aansprakelijkheid

De aansprakelijkheid wordt juridisch vastgesteld. Hieronder valt het opstellen van officiële rapporten, het indienen van de claim en indien nodig het voorbereiden van een procedure.

Stap 6 / Vaststellen schade

Vanaf dit moment zal de aansprakelijkheid definitief worden vastgesteld. Is de tegenpartij verzekerd? Erkent de tegenpartij de aansprakelijkheid vrijwillig of wordt u gedwongen om hierover te procederen? Wij zullen dit volledig nagaan en begeleiden. Indien een gerechtelijke procedure noodzakelijk is, wordt deze van begin tot eind door ons uitgevoerd.

Stap 7 / Onderhandelingen

Nadat de schade van onze kant is vastgesteld, moet er in veel letselschade zaken onderhandeld worden om tot een overeenstemming te komen met de tegenpartij. Deze zal meestal proberen de inschatting van de schade te verlagen of de vergoeding in te perken. Regelmatig moet hierover een keiharde onderhandeling gevoerd worden en soms gedreigd worden met een procedure. Krachtige onderhandelingsargumenten maken hierin het verschil en daarom is het zeer belangrijk dat uw belangenbehartiger voldoende kennis heeft en die kennis op peil houdt. Een getroffen regeling wordt over het algemeen vastgelegd in een vaststellingsovereenkomst.

Stap 8 / Soms procederen

In circa 5% van alle Nederlandse letselschade-claims wordt er daadwerkelijk geprocedeerd. Het Nederlands Letselschade Bureau staat u ook in dit proces met raad en daad bij. Het gehele letselschade-proces is ingewikkeld en u doet er verstandig aan om een belangenbehartiger in de arm te nemen die gespecialiseerd is in dit rechtsgebied. Daarnaast is het van belang dat hij of zij de vaart in de zaak houdt en u goed informeert over de stand van zaken en de te nemen stappen.

Stap 9 / Finalisering

Als er een medische eindtoestand is bereikt, kan de zaak worden afgerond waardoor “het boek gesloten kan worden”. De definitieve schadevergoeding zal dan worden vastgesteld en onder inhouding van reeds betaalde voorschotten worden overgemaakt. Zo is er een einde gekomen aan het directe schaderegelingsproces.

Stap 10 / Nazorg en duur van het proces

Het Nederlands Letselschade Bureau staat ook klaar voor nazorg van het letselschade-slachtoffer. Hoe kan er het beste met de schadevergoeding worden omgegaan? Dient er bijvoorbeeld een lijfrente aangekocht te worden? Hoe staat het met de fiscale consequenties? Vaak zit het slachtoffer nog steeds met de lichamelijke en psychische gevolgen van het ongeval of de gebeurtenis. Ook daar proberen we behulpzaam bij te zijn. Een belangrijke reden dat het regelingsproces lang kan duren, is dat het zoveel stappen kent. Alles draait om informatie, zowel medisch als feitelijk. Het vergaren van die informatie kost tijd. Een andere bron van vertraging is die van het letsel zelf. Het kan soms eenvoudigweg te vroeg zijn om een schade definitief te regelen. Dit is het geval als er nog geen medische eindtoestand is bereikt, dat wil zeggen: als het nog niet duidelijk is welke kant het herstelproces opgaat. Uw belangenbehartiger zal altijd uw zaak voortvarend behandelen. Daarnaast is het in uw belang om zo snel mogelijk voorschotten te ontvangen. U kunt zelf helpen dit proces te versnellen door voortvarend te zijn in het aanleveren van informatie die belangrijk is voor de beoordeling van uw zaak.

Tien gedragsregels met het belang van het slachtoffer centraal

'We werken volgens de gedragscode behandeling letselschade (GBL)...'

'We werken volgens de gedragscode behandeling letselschade (GBL)...'

1

Informeren voer belangenbehartiging

De belangenbehartiger die wordt benaderd voor bijstand bij de afwikkeling van de letselschade-claim, legt de benadeelde uit tegen welke voorwaarden hij zijn diensten kan aanbieden. Hij laat zich daarbij leiden door de belangen van de benadeelde. De belangenbehartiger voorziet de benadeelde van de correspondentie tussen hem en de verzekeraar.

2

Informeren voer belangenbehartiging

Uiterlijk twee weken na de ontvangst van de aansprakelijkstelling bevestigt de verzekeraar deze schriftelijk aan de benadeelde en diens belangenbehartiger.

3

Informeren voer belangenbehartiging

Er wordt alert en zorgvuldig behandelt, door het onderzoek naar de aansprakelijkheid direct na de aansprakelijkstelling te starten.

4

Informeren voer belangenbehartiging

Binnen drie maanden na ontvangst van de aansprakelijkstelling neemt de verzekeraar een onderbouwd standpunt over de aansprakelijkheid in.

5

Informeren voer belangenbehartiging

Partijen streven naar passende oplossingen in de persoonlijke omgeving en werkomgeving van de benadeelde door zich gedegen te verdiepen in diens persoonlijke situatie, ambities en mogelijkheden. Verzoeken om aanvullende informatie zijn proportioneel. De verzekeraar houdt er rekening mee dat het de benadeelde moeite kan kosten de informatie te achterhalen. De verzekeraar heeft ten minste één keer per jaar persoonlijk contact met de benadeelde om zich op de hoogte te stellen van diens letsel en situatie, ook als de benadeelde wordt bijgestaan. Dat is alleen anders, als de benadeelde aangeeft op dat contact geen prijs te stellen.

6

Schadeoverzicht opstellen

In overleg met de benadeelde draagt de belangenbehartiger zorg voor een onderbouwd over- zicht van de schade. De verzekeraar geeft gemotiveerd aan welke schade zij erkent en wat naar haar mening nog nader onderzoek verdient. Zij laat, indien aan de orde, tevens haar standpunt weten over de vergoeding van kosten van buitengerechtelijke rechtsbijstand en eventueel deskundigenonderzoek.

7

Schadeoverzicht opstellen

De verzekeraar keert aan de benadeelde de schade uit die is verschenen en door haar is erkend, dan wel tussen partijen definitief is vastgesteld. Dit gebeurt binnen 14 dagen na de erkenning of de definitieve vaststelling.

8

Schadeoverzicht opstellen

Duurt de schadebehandeling langer dan twee jaren na de schademelding, dan gaan partijen – op initiatief van de verzekeraar – na wat daarvan de oorzaak is. Partijen spreken concreet af welke maatregelen nodig zijn om de schadebehandeling alsnog zo spoedig mogelijk af te ronden en wie zorg draagt voor de uitvoering daarvan.

9

Schadeoverzicht opstellen

Loopt de schaderegeling vast, dan brengen partijen precies in kaart wat hen verdeeld houdt en zoeken vervolgens samen zo spoedig mogelijk naar een oplossing.

10

Schadeoverzicht opstellen

Indien het partijen niet lukt om gezamenlijk een oplossing te bereiken, dan wenden zij zich tot een derde om alsnog een oplossing te bewerkstelligen. Deze beslissing nemen partijen bij voorkeur gezamenlijk.